عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای به احتمال زیاد از سال آینده از طریق آزمون های مرسوم سازمان سنجش و با دریافت شهریه آغاز خواهد شد.
عضو
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پذیرش دانشجو در
دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای به احتمال زیاد از
سال آینده از طریق آزمون های مرسوم سازمان سنجش و با دریافت شهریه آغاز
خواهد شد. نورالله حیدری
دستنایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با زمان پذیرش و ثبت نام
داطلبان دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هرچند وزارت علوم را مکلف کردیم تا در
سال جاری نسبت به احداث دانشگاه فنی و حرفه ای اقدام کند، اما می توان این
فرصت را به وزیر علوم داد تا پایان سال جاری مطالعات خود را در بخش های
مختلف این مصوبه انجام دهد و پذیرش را از سال آینده اعلام کند. نورالله حیدری
دستنایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با زمان پذیرش و ثبت نام
داطلبان دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هرچند وزارت علوم را مکلف کردیم تا در
سال جاری نسبت به احداث دانشگاه فنی و حرفه ای اقدام کند، اما می توان این
فرصت را به وزیر علوم داد تا پایان سال جاری مطالعات خود را در بخش های
مختلف این مصوبه انجام دهد و پذیرش را از سال آینده اعلام کند. عضو کمیسیون مجلس
شورای اسلامی همچنین در ارتباط با وضعیت نهایی فضاهای فیزیکی فنی و حرفه
ای در سطح کشور، خاطرنشان کرد: مکان های کنونی فنی و حرفه ای با مدیریت
جدید در اختیار وزارت علوم قرار می گیرد و از همین ساختمانهای فعلی با
تغییر کاربری لازم به عنوان ساختمانهای دانشگاه فنی و حرفه ای مورد استفاده
قرار می گیرد. حیدری دستنایی در
ارتباط با هدف اولیه تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: نخستین هدف ایجاد
دانشگاه فنی و حرفه ای یکپارچه سازی آموزش های فنی و حرفه ای در سطح کشور
است تا در یک مرکز ساماندهی شوند. وی افزود: در بخش
های مختلف کشور، از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان فنی و حرفه ای
و سایر بخش های مختلف کشور مشاهده می کنیم که رشته های فنی و حرفه ای
ایجاد شده و نیروهایی در آن آموزش می بینند. نماینده مجلس
شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه بخش های مختلف فنی و حرفه ای در کشور
فعالیت می کنند، وزارت علوم در نخستین گام می بایست در این خصوص مطالعاتی
را انجام دهد و بداند به جز سه نهاد آموزش و پرورش، آموزش عالی و سازمان
فنی و حرفه ای، چه بخش های دیگری به آموزش فنی و حرفه ای می پردازند تا
امکان ادغام آنها را نیز بررسی کند.