X
تبلیغات
رایتل

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای به احتمال زیاد از سال آینده از طریق آزمون های مرسوم سازمان سنجش و با دریافت شهریه آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای به احتمال زیاد از سال آینده از طریق آزمون های مرسوم سازمان سنجش و با دریافت شهریه آغاز خواهد شد.

نورالله حیدری دستنایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با زمان پذیرش و ثبت نام داطلبان دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هرچند وزارت علوم را مکلف کردیم تا در سال جاری نسبت به احداث دانشگاه فنی و حرفه ای اقدام کند، اما می توان این فرصت را به وزیر علوم داد تا پایان سال جاری مطالعات خود را در بخش های مختلف این مصوبه انجام دهد و پذیرش را از سال آینده اعلام کند.

نورالله حیدری دستنایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با زمان پذیرش و ثبت نام داطلبان دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هرچند وزارت علوم را مکلف کردیم تا در سال جاری نسبت به احداث دانشگاه فنی و حرفه ای اقدام کند، اما می توان این فرصت را به وزیر علوم داد تا پایان سال جاری مطالعات خود را در بخش های مختلف این مصوبه انجام دهد و پذیرش را از سال آینده اعلام کند.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی همچنین در ارتباط با وضعیت نهایی فضاهای فیزیکی فنی و حرفه ای در سطح کشور، خاطرنشان کرد: مکان های کنونی فنی و حرفه ای با مدیریت جدید در اختیار وزارت علوم قرار می گیرد و از همین ساختمانهای فعلی با تغییر کاربری لازم به عنوان ساختمانهای دانشگاه فنی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

حیدری دستنایی در ارتباط با هدف اولیه تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: نخستین هدف ایجاد دانشگاه فنی و حرفه ای یکپارچه سازی آموزش های فنی و حرفه ای در سطح کشور است تا در یک مرکز ساماندهی شوند.

وی افزود: در بخش های مختلف کشور، از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان فنی و حرفه ای و سایر بخش های مختلف کشور مشاهده می کنیم که رشته های فنی و حرفه ای ایجاد شده و نیروهایی در آن آموزش می بینند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه بخش های مختلف فنی و حرفه ای در کشور فعالیت می کنند، وزارت علوم در نخستین گام می بایست در این خصوص مطالعاتی را انجام دهد و بداند به جز سه نهاد آموزش و پرورش، آموزش عالی و سازمان فنی و حرفه ای، چه بخش های دیگری به آموزش فنی و حرفه ای می پردازند تا امکان ادغام آنها را نیز بررسی کند.